Once de septiembre

(null)
Ja eller alltså igår. Då var det den elfte september. Vilket är Kataloniens nationaldag. Jag var förlamad av mensvärk hemma större delen av dagen men drog mig ut för att se demonstrationen! 
(null)
Till och med hundarna ville att Katalonien skulle bli egen republik. Fria de politiska fångarna. Osv! 
(null)
Sen så tvättade jag. Se ovan min strumpa som föll ner på marken :(
(null)
Idag! Den tolfte september. Pluggade jag grammatik med Bodil. Vi har en hemtenta:-/
(null)
Satt på biblioteca de Catalunyas innegård.
(null)
Sen! Gick vi på bio med klassen. Jag hade idén att vi skulle se Superhjältarna 2, eller ja Los increíbles 2 som det heter här. Barnfilm= enkel spanska, så man fattar något. Plus att jag faktiskt ville se den filmen.... Onsdagar på vissa biografer i Barcelona är dessutom "día de los espectadores" vilket betyder att biobiljetterna kostar 5€. 
(null)
När jag skulle hem hade himlen öppnar sig. Vadade hem. Vågade knappt ha paraplyet uppe för de sjuka blixtarna ovanför huvudet. 
Vardagliga ting | |
Upp