Sparkar in en öppen dörr!

(null)
Jag och Saga åkte skidor och pratade om att tänka idag. Hur mycket tid en lägger på att aktivt inte göra någonting och bara ha uppmärksamheten riktad inåt?? Eller hur det ska formuleras. Jag är av åsikten att jag på senaste tiden nog blivit mycket duktigare på detta, som ett resultat av ganska lite plugg och insikten att jag måste bli bättre på att smälta saker i stunden istället för att skjuta upp bearbetningen tills det bara rinner över allt samtidigt. Men kan tänka mig att de flesta typ inte aktivt tänker så himla mycket, fram tills i år var det något jag nästan endast verkligen gjorde när jag skulle försöka sova. Eller när jag pratade med någon. Numera låter jag ofta min tankeprocess kring saker slutföras innan jag yttrar mig om ämnet, det är ofta mer bekvämt he he. Rekommenderar kanske inte just det, men att ta sig till skolan utan att röra mobilen/läsa och att vid tid över lägga sig på sängen och titta upp i taket istället för Netflix är så TRIVSAMT.

Vardagliga ting | |
Upp