arg väldigt seriös lista med punkter

Denna bloggen håller på att dö ut+ en gubbe körde in i mig i backen idag så jag har skrivit lite arga punkter med saker jag tycker är sjukt viktiga xD och alltså jag är långt ifrån bäst på att åka skidor men det är svårt att bli bättre whith all these idiots in the backs am I right
1. Du måste inte vara duktig för att åka i de branta backarna- men du MÅSTE ha kontroll!!! Kombinationen av dessa är såklart det bästa men duktig utan kontroll är värdelöst. Ni har säkert själva sett de där som gör assnygga svängar men som när det kommer till kritan inte kan stanna eller väja för 5 öre. 
2. Bara för att du är man på 35+ och vet att man ska lägga trycket på dalskidan betyder inte detta att du är kungen i backen. Okej. No further explaination needed.
3. Om du tänker ploga- ploga för I HELVETE INTE I MITTEN AV EN TRANSPORTSTRÄCKA. Finns inget som gör mig mer arg. Om du åker som en tjock snigel - för all del, gör din grej- men fatta att du då ska åka på kanten. Det är otroligt svårt att svänga förbi någon som både åker långsamt och i mitten eftersom det är svårt att se om den tänker svänga. 
4. Om du stannar i en backe- stanna på KANTEN. Och när du ska börja åka igen- släng en blick uppåt så att du inte kör ut rakt framför någon annan och kostar dem en hjärtattack eller värre.
5. Häng på byxorna och förmågan att sitta ner på skidorna på transporter gör dig INTE till en jibber ok ok? 
6. Sist men inte minst: att vara förutsägbar är kanske inte topp 5 egenskaperna du vill ha men i backen är det skitbra för resten av oss så vi vet vadfan du håller på med. :))))))))


Vardagliga ting | |
Upp