48h tystnad

(null)
(null)      Efter en arbetsvecka: två dygn ledigt! Tänka sig! Sen biltur, trötta, i dimman upp norrut. Varje mötande billykta stack i ögonen.
(null) På morgonen hade mina händer och fötter växt ihop. 
(null)
Och haren hade ätit alla grödor vi sådde i maj. 
(null)
Tog bilen och åkte runt, svängde in på loppisar. Fick en skinnjacka med axelvaddar för 150kr, gjorde hundögon till den finlandssvenska kvinnan som höll i detta enorma loft och sa "jag är fattig student å sådär.....". 
(null)
En annan, en annan lada, gul och liten och
(null)
Det enda intressanta där var kanske denna samling ölburkar
(null)
Köpte glass på ett mejeri och åt på en brygga, plötsligt i nybyggd civilisation
(null)
Sen kom vi till Grisslehamn, påvägen möte med en snabb brandbil kände hur mina förmågor bakom ratten sattes på prov! Även denna gång, men då Veras, det var "Grisslehamndagen" (om man bara hade vetat......) och parkeringarna var fulla. Vi var kreativa.
(null) Så även denna bilist, kreativ
(null)På eftermiddagen låg vi i hängmattorna alldeles slut av äventyret
(null)
Jag somnade i min bok och vaknade förvirrad, nedbäddad och myggbiten
(null)
Tittade på Kenzas förlossningsvideo, fy så intimt???? Höll för mun och ögon och öron
(null)
Jag vann på schack. Det står nu 4-100 ungefär till mig. Revanshpartiet förlorade jag på 12 drag. Ack
(null)
Hängmattan även idag. Vafan, minisemester ju. Nu sitter jag på bussen till stan, 2 timmar tar den. 

Vardagliga ting | |
Upp