7/4 i Nagasaki

(null)
Hej hopp. Jag har med mig extremt lite kläder, en endaste tshirt, men denna klänning har jag ändå på mig varje dag typ så det gör inget. Insåg att jag hade ett par strumpor och trosor kvar, så kanske är dags att tvätta snart dock....
(null)
Sista dagen i Nagasaki besökte vi atombombs-museumet såklart. Med tillhörande "fredspark". Det var vackert och rörande och hemskt! 
(null)
Lärde oss vika tranor. Eller, jag lärde mig iaf.... 
(null)
Här är hypocenter för atombomben. :O läskigt
(null)
Sen promenerade vi till linbanan upp på ett berg
(null)
Efter solnedgången såg utsikten därifrån ut såhär. Tydligen utnämnd till topp 3 av världens bästa nightviews, efter Monaco och Hongkong ha ha ha.
(null)
På toaletterna här finns det typ aldrig något att torka händerna med efter man tvättat dem, vilket är så oklart men.... miljövänligt??? Allt vatten man får att dricka är även extremt iskallt. 
(null)
Vi överskattade öppettiderna så sista middagen i Nagasaki blev på ett dygnet runt-öppet donken nära vårt hostel :) Nästa: Hiroshima!

Vardagliga ting | |
Upp