11/4 i Osaka

(null)
Ack en sådan skapelse. 7-eleven är king här, finns massa bra småmat och internet och DENNA otroliga glass. 
(null)
Nu är vi alltså i storstaden Osaka. Så stort det är också. Såna bilvägar och skyskrapor. 
(null)
Gulliver har haft en hårkris så på hostelet frågade han efter en engelsktalande frisör och vi blev skickade iväg hit
(null)
"Engelskspråkig" var en överdrift... spännande
(null)
Hon på hostelet hade tydligen bokat tid åt mig med fast jag inte skulle, tog illa upp ;((((( skoja
(null)
I väntan hade jag en egen hårkris. Ville köpa någon mild brun hårfärg. TROR att det var det jag gjorde till slut, efter att två ur personalen tillsammans med frivilliga kunder stod och översatte texten på grejerna för mig/ tolkade vad det var jag ville ha. Otrolig gruppövning! Sen hjälpte den frivilliga tjejen mig bestämma vad jag skulle ~passa bäst i~ så nu får vi se vad det var hon plockade ut när jag testar..
(null)
Blir ingen bild på gullivers barr, men ni anar väl en avsaknad här kanske. Blev kålpannkakor igen.
(null)
Vi har alltid bott vid kanaler, kanaler är en grej i japanska städer, och här är Osakas. Inte den finaste hittills kanske, det simmar nog ingen koi här
(null)
På hostelet åt folk chips och spelade Wii i uppehållsrummet. 

Vardagliga ting | |
Upp