Viva la cola

(null)
Bodil i basker igen. I vår favoritbokhandel. Jag har köpt en klassisk spansk pjäs tjoho, resväskan hem fasar jag inför att behöva packa................ Den kommer vara tung och överfull. Kommer behöva lämna saker här typ. Posta.
(null)
Platser man kan hänga på om kvällarna (förutsatt tillräckligt varma kläder): trappor vid ingångar till hundraåriga katedraler. Man känner sig liten inför sina föregångare. Eller inför gud? Var antagligen poängen med det hela.
(null)
Mina favoritkvarter är såhär trånga.
(null)Jag och Bodil såg en fantastisk film, Cold War heter den, den var svartvit och fotografit var spektakulärt vackert och den var på polska med spansk text. Bodil viskade "det här är den sexigaste filmen jag någonsin sett" och jag håller med. Verkligen bara gå och se den. Skit i sveriges dya biopriser, detta är värt.
(null)
(null)
Det glittrar överallt! Jag sover så bra i min säng, som jag ju lägger på golvet bland damråttorna (måste städa men när?) för att det inte ska gnissla. Den säng som jag vet är jättehård egentligen. Kanske är det nyttigt att sova i hårda sängar? Kanske har jag bara vant mig. Längst upp på december-spellistan har jag Homesick med The cure!
(null)
Något sjukt har hänt, jag kan ha liten tofs. Det har inte hänt på år och dar. Har inte råd att klippa mig, så det kanske kommer bli värre med det. Köpte en fantastisk byxdress och sammetskjol idag. Jag och Bodil försvann in i en second hand butik, och lämnade den endast för att springa och ta ut pengar för de tog bara cash. Jag tog ut 90€ ...... rip. Nu tävlar de båda plaggen om äran som nyårsstass. Jag ska fira nyår i Stockholm för första gången i hela mitt liv!
Vardagliga ting | |
Upp