Tackade nej till ett jobb idag :D

(null)
Och igår var jag och hälsade på mormor och morfar. Först på arbetsintervju, vilken genom jag landade inte bara ett utan två jobb? Kung man e, fakkar systemet. I bild: morfar med sitt nya veteran-kort 😍 När han skjutsade mig till pendeln berättade han om de små pojkarna i byn i Kongo där han var stationerad som tvättade soldaternas kläder och grejer, för att de ville ha typ tuggummi och uppmärksamhet. Barnarbete:D
(null)
Skrev till Olga och hade inte självförtroende att skippa dra det genom translate först :( såg inte så bra ut :(
(null)
Mormor som frågade mig spännande frågor som "vad pratar du med dina vänner om?" "varför ska du inte börja på Oxford?" och "ska du inte ha lite mer mat?" standard... Riktigt vågat av mig att berätta om statsvetenskapliga ambitioner på svenska läroverk, morfar sa "jag som trodde du skulle bli naturvetare" /"ditt favoritämne i skolan var väl matte?" 
(null)
Imorse lagade Vera (som jag av släkt däremot inte fått en endaste liten FRÅGA om) scones, får man skryta om sånt? Känns så bloggigt, haha de var åtminstone inte veganska. Det hade ju varit grovt.
(null)
En bro i mörkret. Kommit fram till att Stockholm är vackrast i mörkret i denna årstid. Skönt att man har jobb nu i alla fall. (Tar jag ut saker i förväg ja)
Vardagliga ting | |
Upp