15/4 i Kyoto

(null)
Ankom till Kyoto. Av pms var jag slut. Men så hittade vi ett helt _otroligt_ ramenställe. Kö bestående av snygga ungdomar vi passade rätt in😍 klär tom i haklapp ju
(null)
Så hippt var det att på TVn gick konserter av Japans svar på Håkan Hellström. Skoja inte att han hade sin egna Kom igen Lena. 
(null)
Den godaste ramen någonsiiiiin den ser blek ut men wow umamidöden
(null)
Sen gick vi till imperialistiska palatset där vi typ bor. Jag är redan såld på Kyoto, så lugnt, stort på bredden istället för höjden. Osaka var inte lugnt alls.
(null)
(null)
När ens hår matchar de fällande körsbärsträden🤩
(null)
Därefter tog vi oss till botaniska trädgården.
(null)
Mmmm för att komprimera det vackra bifogar jag ett kollage: 
(null)
Hahahahaa vet inte vem jag blivit som fotar blommor i denna mängd. Men ser inte de högst upp till vänster ut som de i Mumin????
(null)
(null)
En bonsai-samling. Andra visor än hos mig, mitt bonsai är ju från Ikea...... ser det som en bedrift att det överlevt 4 år
(null)
Hittade en katt!!!!! Trodde den var gravid 
(null)
Men så sprang den bort
(null)
Och.... det visade sig att den var kastrerad. Här kastrerar de katter och märker sen dem genom att göra såhär med örat. "Det ser ut som ett sakura blomblad" står det någonstans. Oklar rit
(null)
(null)
(null)
Mmmmmmmmmmmmm vilken vårdag
(null) 
(null)
Världens sötaste kvinna som skötte stället. Vi fick laga vår egna okonomiyaki!!!!! Lit. Jag skippade majonnäs det var så gott utan
(null)
Mums
(null)
Mystiskt kostym-sällskap äntrade, tog av sig skorna och gick in bakom risdörrarna. När hon gick in där för att lämna diverse enorma maträtter såg man den rökiga luften. Man får ju röka inomhus här.
(null)
Påvägen hem såg jag detta!!!!!!!!! Ni fattar inte hur deppig jag varit över att inte HBO nordic funkat här. Så blev mycket glad
(null)
Det var jag och massa andra västerlänningar, köpte en sjukt dyr cola. Bra avslut på kvällen. Kyoto 10/10 nu ju.
Vardagliga ting | |
Upp