Viento

(null)
Att springa i motvind! Vafan. Att surfa dock. Men inte idag, det får bli en annan. 
Slutade skolan 18.30 (ja, det är fullt möjligt). På fredag, tidigt tidigt, åker jag till Stockholm över tre dygn. Otroligt konstig sak, jag har ju flyttat hit- och det inte ens för en lång tid. Fyra månader, varav bara tre återstår! Ändå ska jag hem. Tandställningen, som jag dragits med i 2,5 år nu (!!!!! tyst minut för det) måste nämligen mekas med. För den 12e november, då jag måste hem ytterligare en gång, då ska den AV! Dios mio vad jag längtar. Mina tänder kommer vara så släta. Inte bara jag som ser fram emot det, tror jag. Le utan att tänka på det. Äta lite snabbare. Inte ha ont. Slippa gå till tandläkaren hela tiden. Vill helst inte tänka på vad de fyra flygresorna fram och tillbaka kostar mig, eller miljön, historielektionerna jag missar med bara några veckor till tenta, eller hur jag på något vis lyckats boka mig smällfull hela helgen. Ringde mamma idag, och sa: mamma du vet att du inte kommer träffa mig i helgen va. Vi ska ha familjemiddag på fredag, sen är jag borta. Det blir en kortvisit i mitt gamla liv, hos mina gamla men än så aktuella vänner. Jag har inte ett uns hemlängtan, jag älskar mitt liv i denna stad, kanske för att jag vet att det är så väldigt temporärt. Vet inte om det gör det mer eller mindre psykologiskt spännande att träffa mina syskon, min katt, mina vänner, Stockholm igen!
Vardagliga ting | |
Upp