Living la vida loca

(null)
Ah. Färdigmat från Bonarea. Riktigt prisvärt! Igår åt jag lunch klockan 17, arroz negro. Resten av dagen "pluggade jag grammatik".......... och drack pulverkaffe. ahhhhhhh disciplinens förfall. Ansökte delkurser till spanska 2 på distans för vårterminen istället. 
(null)
FaceTime med min GATITO dios mio se extrañó tanto. Även med min hermana, vi hade inte pratat på tre veckor :O
(null)
Sen. La Mercè. Min fina fina fina värdmamma lånade ut gamla jeans och grejer åt mig för vi skulle gå Carrefoc. ELDPARAD. Sjuhelvetes spektakel. Och då måste man skydda sig....
(null)
La puerta del infierno???? Nä, alltså jävlar jag har aldrig sett så mycket fyrverkerier. Nunca he visto demasiados fuegos artificiales. Gud jag skämtar ska inte börja blogga på spanska. Även om det nog vore nyttigt!
(null)
Otroligt ockult stämning. Medeltida! Hundratals människor klädda som djävlar, hoppandes/dansandes med sina gafflar med fyrverkerier. Jävla massa trumslagare. Det höll på i timmar!
(null)
Había dragones. Det fanns drakar!
(null)
Bodil var skärrad. Fick låna skynket jag fått från värdmamma för skydd. Det hade massa hål i sig från föregående år då gnistorna bränt det.
(null)
Jag och Molly dansade och hoppade runt mellan eldgafflarna!
(null)
Det var otroligt svettigt. Både pga eld och heltäckande kläder. Var ju återigen 27 grader. Alltså, kollade vädret, och det kommer vara 24 i slutet av oktober. Saknar mina pantalones
(null)
Sen blev det ombyte och burrata para compartir och copas de vino tinto. 
(null)(null)
Gratisfestivaler är fan grejen. Konserter där man inte vet vem som spelar är ju nästan alltid bra. Hela publiken sjöng med i någon kärlekslåt, stämningen var den bästa på konsert någonsin. Jag viftade med solfjädern. Återigen, mitt bästa köp någonsin. (null)(null)
Sen satt vi vid vattnet och lyssnade på avstånd. Och det kära läsare var andra dagen på la Mercè. Hälften kvar eh
Vardagliga ting | |
Upp