La Mercè primera noche

(null)
Första kvällen på La mercè och somliga köpte öl av försäljarna som går omkring överallt med nät och mässar "cerveza cerveza cerveza". I Barcelona gör alkohollagen att alkoholförsäljning i butik är olagligt efter 23, och att dricka på uteservering med, så därför är gatuförsäljning av öl en florerande verksamhet. De går runt med ölen i väskor med kylklampar, eller plastnät. Anledningen till att David och Lovisa ser så ledsna ut är för att ölen var fryst, dvs främst skum. Men lever och man lär! Se vive y se aprende!
(null)
Vi var vid MACBA, moderna museet, där det var byggt scener. BMA; Barcelona Acció Música. Vi stod och lyssnade på ett engelskt afrobeat-band, som var helt enormt duktiga. Om jag bara vore en vlogger. Då hade ni fått se. Tills vidare har de en låt på spotify; (men jag tror att de främst är en supermegaguay liveupplevelse )
(null)
Bodil rökte egenrullade cigaretter. Eller, om jag ska vara hård, rullade hon inte dem själv. Ingen naturbegåvning inte:( Det behövdes inga rökmaskiner för att ljuset från konserterna skulle studsa mot luften, eftersom ett lock av cigarettrök och mariujana låg tjockt över oss haha. Föredrar till hundra procent det sistnämndas lukt. :/ Jag fläktade mig och mina vänner med min nya blåa solfjäder när det blev för varmt. 
(null)
Sen spelade MEUTE, ett marching band som gör technomusik. Otroligt kul koncept. Väldigt dansant. Xylofon-solona var sjuka. Tips.
(null)
Mina ben värkte och mitt linne hade blivit uppknutet i ryggen av någon främmande man. Det var så vansinnigt med folk. Ha i åtanke att detta var 1 av typ 8 konsertplatser över staden, som dessutom var fylld med 42304 övriga event. Massivt med folk, överallt! Och det var första kvällen. 3 kvar. 
Killar<3 Mmmmmmmmmmmm. Sen promenerade jag hem genom Barcelonas innerstad, längtandes efter min 8-litersdunk vatten jag har på rummet. 
Vardagliga ting | |
Upp