Miércoles en la biblioteca

(null)
Eh, okej, först på biblioteket men sen på Bar Joan. Redig spanskt hak i saluhallen närmst mig (närmst biblioteket, närmst skolan). Plåtstolar, tunna pappersunderlägg, trerätters lunchmeny för 12,50€. Inga skrupler!
(null)
(null)
<3 spanien. Jag och Bodil var faktiskt väldigt disciplinerade, skrev sammanfattningar av någon artikel till text&litteratur-kursen med den enda haken att vi hade förstått artikelns innehåll helt olika. Så kan det gå! Hahahah. Nötte grammatik. Lyssnade på all fantastisk musik jag klumpat ihop i mina höst 1 & 2 och oktober-listor. Samt några låtar Olga tipsade mig om igår kväll, när vi över middagen babblade musik och film. Vi har mycket gemensamt, förutom att hon gillar skräckfilm :/ 
(null)
När klockan närmade sig 17 beslutade vi oss för att gå och läsa på ett annat biblioteks innergård. Vädret här just nu är: perfekt. 22 grader, blåser lite, solen står lågt. Svalare när det blir sent. Vi satt och insöp urindoften och skrattade åt de underliga människorna som vistas där och babblade om framtiden :O och ~skrivandet~ och #kärleken och BARCELONA och "studierna" dvs allt viktigt i livet dios mio............. Bodil insåg efter en och en halv timma att nej, här kommer inget läsande ske, så hon stack. Jag satt kvar med boken liggandes framför mig, men skrev dagbok istället.
(null)
Samt tittade på folk. Och sist men inte minst kände mig sådär lycklig man liksom aldrig tänker att man kommer vara. När det susar i bröstet av alla möjligheter och planer men främst bara av nuet, som liksom inte går att önska mer av. Bara att jag hade haft en lite tjockare t-shirt på mig och att det inte inletts ett slagsmål i ett hörn av gården som gjorde att jag behövde gå. När jag sen korsade gatan lite för vårdslöst och en bil kördemot mig alldeles för snabbt tänkte jag att det var typiskt. Väntat. Hemma ger Olga mig sina livsråd, jag pratar bättre för varje dag även om det glappar ibland. Jag bokar tågbiljetter för att hälsa på mormor och morfar nere söderut, nästa helg!
Vardagliga ting | |
Upp