Livet!

(null)
Nu har ni kanske äntligen listat ut att ja. Jag gör typ samma saker varje dag. Barcelonalivet är ett vardagsliv, bestående av plugg mat kompishäng sömn. Emellanåt skördar man frukterna av att det är Barcelona, eller ja hela tiden egentligen såklart, äter GOD BILLIG mat, men annars är det inget särskilt exotiskt som sker.
(null)
Jag pluggar. Antingen på Biblioteca Catalunyas innergård (men nu är det lite för kallt och regnigt) eller i biblioteket som ligger bakom mitt hus.
(null)
Detta sker i regel med Bodil. Som ni vet. Här är hon i den jacka hon "fyndade" men sen insåg ser ut att vara från DESIGUAL jajajaajja. Jag tycker den är fin ändå.
(null)
Igår, promenerade jag hem från detta utdragna inte supereffektiva pluggandet (men vad skulle vi annars göra? Man har inte råd att "göra saker" varje dag och inte heller ork. Jag är till och med lite sjuk just nu). Att bo här är att: vid sjutiden promenera långsamt hem under paraplyet genom stadskärnan. Lyssna på musik. 
(null)
Gå förbi katedralen! För det är sånt som finns här. Barcelona är vardagsliv men med kul studier, helt nytt socialt sammanhang, så hård säng att den gnisslar när jag rör mig, god billig mat men ändå inga pengar på kontot pga höga hyror. fantastisk arkitektur. Gott kaffe. Varje kväll förutom helger äter jag middag med värdfamiljen i typ 1-2 timmar, oftast inte innan 21.30. Diskar och småpratar med värdmamma. Beroende av dag känns spanskan naturlig eller inte. Men det blir generellt bättre!
Vardagliga ting | |
Upp