la próxima canción se llama The forest

(null)
På grammatiklektionen igår satt jag, redan pank, och betalade 40€ för en konsertbiljett. Så vid halv 9 satte jag sen på mig lite fina kläder och promenerade genom nya kvarter mot:
(null)
L’Auditori. Här hängde folk! Minsann
(null)
(null)
Köpte den billigaste biljetten som fanns kvar, vilket var på balkong? Klagade inte.
(null)
Att se José Gonzalez live= har varit en önskan under flera år. Att få se succekonceptet med honom och The string theory! Ett riktigt plus! Hemma är alltid biljetterna svindyra/slutsålda. Så det var väl bland de värdeste 40€ jag lagt sen jag flyttade hit. Det var faaaaaaantaastiskt. Slutligen spelade de en cover av Massive Attacks teardrop. Med stråkar. José mellansnackade på spanska, och jag kände en hemlig samhörighet med den göteborgska orkestern som nog såg sin publik som främmande- men där satt ju jag! En landsman! Med gåshud!
Vardagliga ting | |
Upp