Fuet y yogur

(null)
Igår vaknade jag av åskan, idag vaknade jag av att Rita (värdsyrra) skrek av åskan. Inledde starkt med att tappa fuet i yoghurten:D
(null)
Möttes på biblioteket, känslan var sådan. Bibliotikarien ansvarig för delen vi brukar sitta i hatar oss, vi viskar alldeles för mycket om VARFÖR ÄR DET DATIVPRONOMEN DÄR snark
(null)
Gick till mina gamla kvarter :O där jag bodde första månaden själv. Mitt bästa snabbmatsställe ÄR RIVET se bild herregud. En trygg punkt i en otrygg stad ;( borta ;( snyft
(null)
Vi hittade annan pizza. Igår kväll åt jag en vansinnig Asturiansk saffransgryta hemma då bla La Abuela (mormorn) var närvarande. Sociala ansträngningens mamma. Men så himla kul att lyssna på konversationen mellan min värdmamma och henne, pga värdmamma har backtalkat henne lite.... de pratade om matlagning. Hur man gör den prefekta risotton. "Det enda jag nu verkligen vill lära mig göra riktigt bra är paella" sa min värdmamma. Hoppas hon lär sig innan jag åker hem!
(null)
Jag och Bodíl var idag i Barcelonas äldsta kyrka dvs catedral de Santa Maria Del Mar. Satt i en timma och beundrade hur taket inte föll ner över oss. Pratade om otroligt okyrkliga saker, högt, ingen förstår ju. Denna kyrka är för övrigt "de fattigas kyrka" då de rikas är den stora katedralen som ni fick se del av igår. Den väntar vi med att gå in i tills det är lågsäsong, och gratistider.... 
Vardagliga ting | |
Upp