Boyzen e här

Los chicos suecos han venido. De svenska killarna har ankommit. De är sjutton, pojkiga, en av dem är till och med lite snygg, det såg jag när jag stötte in i dem i hallen och sa "Hola" och de svarade "Hola" "eller ja Hej" (för tydligen visste de att jag var svensk) och sträckte fram händerna (har redan glömt deras namn). Jag sa: vi får inte prata svenska, men okej för nu. Vi ses antar jag. Gick in till Olga i köket och hon tittade strängt på mig "jag hörde att ni pratade svenska…." Lovade dyrt och heligt att det var sista gången. De ska tydligen bo hos oss i tre veckor, äta middag med oss på veckodagarna. Fick lätt panik av bilden i huvudet: jag, pratandes min inte alls perfekta spanska, och inte ens bara familjen som trevligt rättar utan även två jävla killar också. Frågade; är de bättre än mig?? Olga skrattade och sa att nej såklart inte, det hade varit galet, du är mycket bättre. Bra, sa jag, jag är trött på svenska killar som tycker de vet mer än mig. Det var därför jag flyttade hit till Barcelona JU. Hon skrattade och sa att maten räcker inte till alla ikväll, jag sa okej då går jag och köper pizza och njuter av att slippa svenska killar en dag till. De kommer och rånar mig från tre hela veckor av mitt ljuvliga vardagsliv. Plötsligt känns det ganska bra att jag nu på två helger inte kommer bo här. När de åkt kommer jag ha en månad kvar av ostörd vardag. "Jag föredrar när det bara är du" sa Olga. Värdfamiljskärleken, så stark ibland. Det enda som skiljer mig och dessa svenska killar åt är en jävla glasvägg. Plötsligt känns mina ocensurerade kvällsliga telefonsamtal på svenska lite hotade!

Lite reactions-memes på det (null) (null) (null)

(null)

(null)Cred till Bodil Keisu för bilder och Ylva Keisu för memes

Vardagliga ting | |
Upp