Ny vecka! Nya tag! :Ddddddd

(null)
Igår kväll åkte jag hem till Gulliver för idag åkte han iväg för sommaren, till sitt nya kneg på någon ö i Östersjön. Eller han kommer ju hem någon gång. Men ändå. Åkte aldrig hem utan vi skildes åt på Odenplan klockan 7 imorse, han till pendeln mot Nynäshamn och jag hem till min ö för att sova fyra timmar till. 
(null)
(null)
Så åkte jag in till JÄTTEVARMA stan och åt mjukglass med Vera och promenerade. På Djurgården står det temporärt en massa helt vansinniga statyer av Jaume Plensa. Ni ser ju på bilden. Jättehuvuden som du måste gå ett varv runt och nästan ta på för att förstå hur deras fysiska form och hur de ser ut går ihop. 
(null)Annars idag har jag - hör och häpna - gråtit (genombrott) och är påväg till landet för att vara där så länge jag kan innan jag måste hem och förbereda inför bilresan till Frankrike. Farmor är med nu också. Hennes hår har blivit väldigt långt och lockigt. När jag frågade om hon tycker om det svarade hon ja, men hon svarar ja på allt numera så det går inte att vara säker. Tänker läsa dikter högt för henne och sova i hängmattan. 
Vardagliga ting | |
Upp