Midsommar!!!!!!!!!

(null)
Fredagsmorgonen inleddes med ett smärre missöde rörande bakrutan på pappas bil. Inga kommentarer får ni, från vare sig mig eller honom. Jag löste med presenning och silvertejp! 
(null)
Sen bar det av mot Ljusterö. Jag, Sofia, Ziggy och Ida. Fick inte spela Alcazar :( andra visor skall det bli på Europa-trippen 3:)
(null)
På Ljusterö var det lika dåligt väder som över allt annars men där fanns även ett ekorrlik i en av regntunnorna. Ida, som gjorde fyndet, blev ärrad och grät floder av chocken. Mina emotionella spärrar å andra sidan blir rubbade av varken krossade bilrutor eller drunknade ekorrar. Vissa skulle gå så långt att kalla mig iskall!  (null) 
Ekorren begravdes. Jag läste en dikt av Bodil Malmsten. Vi slängde jord. Plockade blommor. Även marsvinspsalmen fast med ekorre istället drog vi. Måste säga att jag förväntade mig att bli mer berörd än vad jag blev. 
(null)
Solen kom! Vi tog en promenad. 
(null)
Ida och fallossymbolen <3
(null)
Sen blåste vi såpbubblor. Spelade kubb.
(null)
Spräckte såpbubblor. 
(null)
Idag! Sov vi till HALV TOLV jag lovar att jag inte sovit så länge på flera år. En trast av något slag hade byggt bo på våra master så vi gjorde ett utbyte och satte dit en planka istället. Men inte innan jag hann fota äggen. Undrar vad den evolutionära fördelen med deras vackra utseende är???? 
(null)
Någon kvart senare låg mamman där och ruvade igen. Om hon märkte att underlaget var ute på sjön och seglades med vet jag inte, men hon verkade relativt nöjd. Klart slut
Vardagliga ting | |
Upp