Review 2018s nyårslöften

1. Klä mig mer som en snubbe

Tycker jag lyckats. Bevis nedan.  (null)

Ska väl dock poängteras att jag antagligen lyckades pga flyttade till Barcelona och hade med mig typ 4 tröjor 3 byxor. Fick panik när jag kom hem nu, impulsrensade garderoben, verkade så jobbigt att ha mer kläder än så

2. Bekräfta mina vänner

Hahaha detta blir tudelat. Var exceptionellt duktig på detta första halvåret. Sen det andra, återigen hänvisar jag till flytten, blev det en aningens aningens otroligt sämre. Distans nivet. Sen tycker jag detta löfte känns otroligt gymnasialt, liksom sprunget ur något behov av att uttrycka uppskattning för folk som är lätta att ta förgivna pga man kanske träffas varje dag. Detta existerar inte längre, och nu är det snarare bekräftelse i form av föreslagna möten som är av vikt. Om man bor på olika platser blir att ses svårt. Då kan man föreslå telefonsamtal. Det sög jag på!

3. Sluta ringa folk när jag är trött 

Otroligt spännande grej jag tydligen sysslade med 2017?? Nu vet jag inte sist jag ringde någon ens? Har absolut hållt detta! Att ringa folk oannonserat är en sak jag också ish blivit allergisk mot själv så skulle typ aldrig utsätta någon annan. Känt djup skam den enda gången jag gjort detta och denna person typ svarat att hen varit på jobbet. 

 4. Umgås med Leo

Hållt! Vi hängde hela sommaren. Våren var jag även bättre på detta. Suttit och tittat på film med honom hemma och liknande. Sen har geografiska positioner gjort det svårt, men när möjligheten funnits har jag tagit den. #stolt

5. Få nya verktyg för att må bättre

Pretto-löftet från min numera fd terapeut, att hon är fd är ju även stämpel på att jag lyckats med detta. Avslutade terapin och så vidare. Jippie jay. I februari var jag övertygad om att jag skulle dö av att flytta iväg ensam men det gjorde jag bevisligen inte, levde istället något ~otroooligt~.! Typ panikångest en enda gång sen maj. Snälla ni som läser bara gå i terapi alla har väl typ samma problem men fett värt ändå

6. Hålla tand för tunga 

Nix pix det här hölls minsann faaaaan inte visserligen hade jag haft ett otroligt mycket mindre händelserikt år om det inte varit för min stora käft (#mest #händelserika #året #någonsin) MEN nu iom 19 långa år på jorden är det dags att "mogna" och vara lite tyst. Blir en remake på detta.

7. Bättre bordsskick

Jarrå. Åt middag som inneboende med ny familj vilket fick fason på mig något ordentligt. Annars restaurang, där man ju automatiskt skärper sig. 

  8. Vara mindre tillgänglig

"Jag tror inte mina närstående ens vet hur det känns att inte ha kontakt med mig?" löd motiveringen för ett år sen och ha ha ha in your face kära vänner för jag packade mitt pick och pack och stack och ringde typ en gång i månaden. Puss tack för att ni haft överseende.

9. Inte ångra att ha tappat kontakten med någon post-studenten

Nu känner jag nästan att jag ångrar att jag INTE tappade kontakten med någon? Har liksom sporadisk kontakt med vad som känns som _alla_???? Man kan bara inte ha hur många vänner som helst? Varför ska man det? Om mitt sociala sug vore en kurva peakade den vid maj och nu börjar jag dippa, mycket tack vare tidigare punkter, relationer kräver sådan energi att hålla igång och när man ovanpå det inte ens kan vara en del av varandras liv ser jag i många fall inte utdelningen. Fan vad pessimistisk man blivit

10. Göra kortare spellistor 

Sämst. Suger fortfarande på detta. Jobbar på’t. Alla nya är ca 50 låtar. Det känns bra. 


SUMMAN AV KARDEMUMMAN
Jag har varit duktig™️ men ofta lite föööör duktig™️ eller rent av dålig™️...... Lite kul vändning många av löftena fått. Om Hanna december 2017 bara hade vetat :’) hur året skulle bli :’) då skulle hon nog satt samma löften men typ väldigt ironiskt 



Vardagliga ting | |
Upp