Jaume Plensa och jag är överallt

(null)
Imorse vaknade jag och påvägen till skolan så går jag förbi denna staty. Jaume Plensa! Såna som stått på djurgården hela sommaren och som jag och Vera tittade på i juni någon gång. Det känns ändå som en bit av hemma. 
(null)
Efter skolan gick vi till bokhandel för att handla grammatikböcker och romaner men dessa var slutsålda så vi fick be dem beställa in. Kommer nästa vecka. Så snällt ändå!
(null)
(null)
Det är en känsla, en bra känsla, att gå runt i en främmande stad och veta att den snart kommer kännas som min. Prata ett språk pissdåligt men veta att någon gång kommer det släppa. Jag har snabbt kommit in i den halv-isolering min bristfälliga spanska ger mig; jag förstår min omgivning bättre än jag kunnat hoppas, men har det svårt att göra mig förstådd. Efter skolan promenerade jag runt, svängde in på de gator som såg finast ut och hittade små passager och gränder och torg och satte mig ner för att vila ryggen. Den är nästan döende, saknar Sarahs massage! Bär så mycket kurslitteratur att det inte finns.
(null)
Hittade en grön gränd med independistas katalanska flaggor. Gick in i en vacker kyrka. Den var katolsk och jag fattade inte mycket av torsdagsmässan som hölls på väldigt otydlig castellanska MEN jag vet att alma betyder själ. Pratades mycket om själen. Ska nog bli aktiv katolik, det känns som en ångestdämpande guldgruva. Samt språkligt spännande.
(null)
Här sitter jag som en himla Sandra Beijer med pasta Vongole på tallriken. Slängde ihop den sådär spontant själv här ja visst absolut nej ha ha jag skojar. Jag gick ner och köpte. Comida para llevar, heter det. Takeaway! Sen tittar jag ju även på vampire diaries. Ärligt talat är det otroligt lugnande att få dyka in i lite pampig vampyr-problematik när Barcelona känns lite för stort och lägenheten för tom. 
(null)
Här är jag! Ser likadan ut, eller vänta nej faktiskt inte, det syns inte men jag har fått ett nytt födelsemärke under ena nyckelbenet. Spännande. Är helt slut i huvudet, går i skolan sju timmar per dag denna vecka. Har läxa till imorgon men den gör jag nog på morgonen istället. Buenos noches.....
Vardagliga ting | |
#1 - - Sarah:

Awww saknar din massage med, min axel dödar mig

Upp