En resdag

(null)
07:46 Idag skulle jag ta tåget till Berlin. Var mycket taggad, älskar att åka tåg, det var inte ren goodwill som fick mig att välja bort flyget:) Men! Tågbiljetterna behövde jag aldrig ens dra fram ut väskan.
(null)
Inledde dagen starkt med att släpa rullväskan genom den djupa snön till bussen
(null)
Spola till 10:35 och jag har varit på tåget 2 timmar, varav en stillastående. I bild har vi det tåg som gled upp jämsides för att vi skulle evakueras till det.
(null)
10:43! Vi evakuerade endast genom två tågdörrar. Så här sitter vi i bistron och väntar på att kön ska röra sig genom tåget. Stämningen på topp!
(null)
I korsning mellan tåg i djupsnö
(null)
(null)
11:00. Kämpandes oss upp.
(null)
12:23. Resan till Malmö blev ståendes i gångarna, för räddningståget var ju fullbokat.
(null)
12:42. Jag klämde mig förbi alla till toaletten och fick äntligen lite personal space. 
(null)
16:28. 3 timmar sen korsar jag Öresundsbron!
(null)
17:09. Tänkte be om hjälp pga hade ju missat alla mina anknytande tåg, alla totala tåg som ens gick till Berlin idag, men det var liksom en kö
(null)
18:06. Då min mobil inte hade service fick jag ringa Gulliver via McDonalds wi-fi, be honom boka biljett på en nattbuss jag tittat ut, screena alla biljetter och kartor och sen ge mig ut i mörka kalla Köpenhamn för att hitta busstationen. Fann en kö på 20 bussar, efter att ha sprungit fram och tillbaka hittade jag rätt!!!!!
(null)
18:10. Det känns som bussresan till alperna i tvåan, men totalt oförberett och väldigt ensamt. Då lovade jag mig själv att "aldrig igen" men nu finns inga alternativ. Då åkte jag med Sarah och Hanna och Agnes. Nu är bussen nästan tom och de få som är här var förberedda på detta- de har nackkuddar, myskläder, snacks och nerladdad film. Jag har varit på vift i 10 timmar nu och det är första gången jag har en sittplats. Klockan 02 är jag i Berlin! Tills vidare ska jag sova:) Läsa lite Boye. (null)
Har 3 böcker i väskan varav jag förväntade mig läsa ut åtminstone 1 idag, men hjärnan orkar bara med så mycket.....
Vardagliga ting | |
Upp