Påminnelse

Om du läser det här och inte har röstat än. Eller om du läser det här och redan har röstat, men röstat på allianspartier eller SD. Då! Är det här min påminnelse till dig att pallra dig till närmsta vallokal ungefär exakt nu och rösta/omrösta för antirasism, hållbar livsnödvändig miljöpolitik, feminism och minskade klyftor. För medmänsklighet! För ett Sverige för ALLA, inte bara för de priviligierade som glidit på andras förtryck hela sina liv. Jag och säkert de flesta som läser det här föddes så långt upp i pyramiden att vi utan tvekan skulle kunna leva ett liv utan att någonsin ens titta på alla de som inte hade den turen. Vi lärde oss gå, på de mindre lyckligt lottades ryggar. Vi misstog det för marken, för gräsmattorna på Lidingö, tänkte aldrig på hur vi hamnade där. För vi "hamnade" ju bara där, precis som vi "hamnade" i sängen även när vi kvällen innan somnat framför Bolibompa i soffan. Som om det var världens mest självklara grej. Det är det inte. Och nu är det vår skyldighet att inte bara sitta och gapa med silverskeden i munnen medan andra barn vaknar på exakt samma platser de somnade på, när de vaknar utan sin familj, när de inte vaknar alls, när de vaknar på en planet som inte längre klarar att ta hand om dem. När de vaknar i en värld som inte längre rör sig framåt, utan backar. Jag kan inte bära alla de barn som inte haft lika mycket tur som jag till trygga sängar, men jag kan bära min legitimation till vallokalen för att ge makten till människor som arbetar ihärdigt och ursäktslöst mot det målet. Det finns ingen ursäkt att inte rösta idag. Så stäng ner min blogg och gå och gör det!!!!!!!!!!!!!
Vardagliga ting | |
Upp