Fattig student/ estudiante pobre

(null)
Just nu lever jag med de strängaste ekonomiska restriktionerna jag någonsin behövt ge mig själv! Lite mer än halva studiebidraget går till hyran, och resten till mat. I slutet av månaden finns ingenting kvar, även om jag såklart äter så billigt jag kan. Jag har ungefär inga sparpengar kvar eftersom jag var naiv nog att spendera allt under sommaren. Kommer komma hem till midvintern och vara skuldsatt, arbetslös och pank! XD Just nu har jag rekordlite kvar till nästa CSN (2 veckor kvar...) och skjuter därav på saker som att: köpa flygbiljetten hem för december, kurslitteratur, ny bläckpenna, honung till min onda hals, ny juice, frukt, filt så att jag inte fryser på rummet. Saknar att ha en lön. I helgen tar jag tåget till där mina morföräldrar (och händelsevis mamma och Leo) befinner sig söderut vilket betyder att mina matkostnader kommer vara 0 för några dagar. Yes!!!!!!!!!!
Vardagliga ting | |
Upp