Día de la hispanidad

(null)
Imorse vaknade jag i ett beckmörkt rum och trodde det var Rita och Olgas röster jag vaknat av, innan jag insåg att det var Leo och Mammas. Vi åkte mot kusten! (null)
(null)
När vi åker till stranden och är där glömmer jag att jag kan spanska nu, jag har inte kunnat det här förut. När killarna i neongröna badshorts diskuterar hur de utför sina gymrutiner smyger den informationen sig in genom mina öron innan jag hinner registrera. Automatisk översättning!
(null)
När jag i ögonvrån ser mig själv i spegeln i badrummet ser jag exakt ut som för två och ett halvt år sen! Det är håret, ser ni. Släpptes en mängd med ny bra musik idag som jag spenderat massa tid på att lyssna igenom. Ignorerat historietentan som infinner sig om en vecka. (null)
(null)
Det är Spaniens nationaldag idag, eller ja, det är dagen Columbus "upptäckte Amerika" 1492. Otroligt kontroversiell grej att fira. I Barcelona demonstrerar de för ett enigt Spanien, det känns ganska skönt att få ta en paus från mitt Via Laietana och de ständiga ljuden. Vi skypeade med min värdfamilj nu på kvällen, för Olga har tjatat om att hon vill se min familj. Mormor morfar mamma och Leo satt duktigt ihopklämda inför webkameran, smilbanden riktigt använda hahaha. Ooade och aade när Olga ropade till sig barnen på sin snabba spanska :O
Vardagliga ting | |
Upp