Coqui

(null)
Sprang i solen och så pratade jag med Olga om hur spanskan saknar ett betydelsemässigt överensstämmande ord med "söt/cute". Och att "låsa" inte existerar som verb, en säger "stänga med nyckel". Då finns det samtidigt 427 verb som alla betyder att något händer. Eller hur man går. Zzz.
(null)
Jag hade med ljus och lykta sökt i mina vänners inre för att hitta utgångs-sug. Vår grammatiklärare gjorde det inte enklare när hon gav oss en hel hög läxor till måndag. Men jag lyckades! Här Molly i kö, stressad pga klockan var 01:28 och 01:30 höjdes inträdet från 6 till 12€... 
(null)
Men vi hann hohoh alltså torsdagskvällar på denna klubb är helt fantastiskt pga 1. Billigt 2. Dansgolvet i spegeln i bild spelar så jävla bra musik. Det är aldrig läge att varken vila eller gå hem pga alla låtar som spelas är så bra. Hung up, blue monday, Miami, billie Jean, ice ice baby, under pressure. 
(null)
Jag och Molly och Jonathan bor i samma kvarter så vi tog sällskap hem sen. I mitt propagerande för att de skulle hänga med ut sa jag bla "lovar att vi är hemma innan 3" hahahahaha men de verkade nöjda ändå.. (null)
 
Vardagliga ting | |
Upp