Halloween

(null)
Ibland blir jag orolig att denna stad inte klarar det medelhavsklimat den är byggd i. Exempelvis när man regniga dagar upptäcker sådanahär läckor i tunnelbanan. 
(null)
Av någon anledning är jag aldrig innanför hemmets väggar när skyfallen och blixtarna och åskan kommer. Är främst för att jag tycker det ser så himla coolt ut med dip dye jeans<3_<3 ha ha
(null)
Hemma hos mig vankades det halloweenpartaj (jag var dock ej bjuden;( ) och alltså är inte det här de bästa utklädnaderna ni sett?????? 
(null)
(null)
Dit jag flydde var fan utklädnaderna inte på samma nivå. Men kanske mer kul sällskap. Lite mer bekvämt språk:)
(null)
Idag vaknade jag iskall i mitt rum, somnade om och vaknade som i dvala av kylan och tröttheten. Gick ut i solen till slut. Det är varmare utomhus nämligen!
(null)
Tog med mig 3 böcker för att jag inte visste vad jag ville läsa (eller kanske för att jag ville få flexa trespråkigheten?) och la ut dem och anar man på skuggan att den nedre med det helt fantastiskt fula omslaget är 980 freaking sidor lång? Avslutningen på en 7 böcker lång serie. Tror det var topp dummaste beslutet att köpa den nu när jag borde plugga fonetik/uttalstenta. Läste klart den del av Södergran-samlingen som var hennes debutsläpp Dikter och den var otroligt bra.
(null)
(null)
(null)
Så jag satt i solen och satte på mig plagg eftersom det blev kyligare, sen gick jag och fikade och fortsatte läsa (men inomhus). Fick marsipangris-cravings häromdagen och händelsevis är en av denna plats traditionella Halloween-bakelser något som heter Panellet och är samma sak fast ej formad som gris. :D
Vardagliga ting | |
Upp