semester. still mad though

Idag hade jag farmors gamla skjorta från Polarn och Pyret på mig. Prideskjortan. "Den här passar dig bättre än mig", sa hon när hon gav den. "Själv vågar jag inte ha på mig den längre". Nästa present den sommaren, på landet, var en moderathandduk. Ni vet med den gamla moderat-loggan, M-et med runda bollar i kanterna. Föredrog skjortan!
Strosade runt i min skjorta på stan idag, gick säkert fyra varv runt i biblioteksstan pga hade ingen riktig plan. Sommarreor- vilken FÄLLA. Mest av allt vill jag ha en mörkblå linneskjorta med farfarskrage. Ska det vara så svårt??
Mest av allt-ALLT vill jag att alla satans hypebeast-killar ska hålla sin jävla käft. En vän till mig la upp en bild på instagram för att uppmärksamma en kvinna som blivit grovt misshandlad av en känd snubbe som blev mördad igår. Väldigt välbehövligt att hon gjorde det, när folk över internet just nu pratar om hur de "inspireras" av denna snubbe, som inte bara var artist utan även grov brottsling. För det är inte okej mot något offer eller någon medmänniska att prata om hur du "inspireras" av honom, även när han dött en tragisk död! Du kan hylla hans MUSIK (som dock såklart inte saknar tvivelaktiga texter...) men inte HONOM. Det är VIKTIGT att göra den skillnaden, liv och död faktiskt, med tanke på hur många liv han oåterkalleligen förstörde. Det är så sjukt hur dessa killar på instagram får ett uppmärksammande av en misshandlad kvinna till att handla om deras rätt att hylla hennes misshandlare. "Ha lite överseende", skrev en av dem, en sekund efter att ha tittat på hennes blåtiror. Det enda dessa killar kan stå upp för är deras rätt till "sin" rapmusik, men senaste gången jag såg någon av dem take a stand mot det förtryck deras älskade rapartister utstår var typ... ALDRIG. Säg mig en enda vit hypebeastkille som någonsin stått upp för black lives matter. Duktigare är han väl på att hitta på ursäkter till att få sjunga med till fullo när "N***as in Paris" spelas på fest :) :) :) Sicka allies! Verkligen!
Vardagliga ting | |
Upp