Tiondels resvägen

(null)
Tidigt tisdag skjutsade Sarah ner mig och Sofia och Hedda till Nice. Jag och Sofia vinkade hejdå till Hedda, lämnade våra väskor på flygplatsen och åkte till Nice strand. 
(null)
Där fanns min familj. Som stalkar mig över jordklotet. De skulle också hem på kvällen!
(null)
Jag och Sofia badade, brände oss, badade, somnade nästan i solen igen, åt tapas till lunch och svettades i gamla stan. Sen åkte vi till flygplatsen.
(null)
Mitt ansikte var alldeles bränt och jag kände mig som en såndär person i modemagasin som har med sig fuktkräm på flyget för att inte tappa brännan. Men jag smörjde in mig för svalkans skull, och att jag ens hade kräm var för att jag bara hade handbagage. Flyget var en timma sent.
(null)
Landade nästan samtidigt som familjen, åkte hem. Jag har varit borta i elva dagar och mamma har jag inte umgåtts med på många fler. Imorgon kommer antagningsresultaten. Jag vill flytta hemifrån. 
Vardagliga ting | |
Upp