Roquesteron

(null)
Lite mer än en timma bil på slingriga vägar med gud vet hur hög höjdskillnad och vi var uppe i en liten by. Nästan alperna.
(null) 
Där fanns en hängbro! (null)
Men främst: en jävligt grumlig och grund flod. 
(null)
Som även var väldigt trevlig att bada i. Ålade runt på mage, tog mig fram med händerna mot botten, oroade mig för att bränna diverse exponerade kroppsdelar. Lutade huvudet bakåt så långt att skalpen doppades. Är inte kallt vatten mot jättevarm svettig hårbotten en toppkänsla! Detta stycke känns som något Flora Wiström redan skrivit. 
(null)
Somliga utforskade strömmarna
(null)
Andra satt som Näcken och som ni ser var hela platsen som tagen ur en broschyr för edens lustgård/paradiset/ jehovas vittnen-propaganda. Alpbergen. Grönskan. Friska unga människor. Vatten (måhända lite grumligt). Vi hade med oss matsäck och bra böcker. Jag läser liksom alla andra Rich Boy av Caroline Ringskog Ferrada-Noli, den är fenomenal, spår ett augustpris, läs den ni med.  
(null)
Påtal om edens lustgård. Synd att jag och mannen i bild inte känner varandra för bilderna på honom jag tog skulle vara fett bra tindermaterial. 


Vardagliga ting | |
#1 - - Emma:

Wow, vad häftigt! Den bron såg läbbig ut :)

Upp