Koronan har en temperatur på 1 miljon K men du skulle inte bränna dig på dess gas

(null)
Denna eftermiddag var sista astronomiplugget för oss två. Efter att ha spenderat varje gemensam ledig stund i två veckor på detta kommer det kanske kännas lite tomt. Provet kommer garanterat gå åt skogen ändå, det kan jag intyga. Hoppas på 1X2-frågor! 
Den här kursen suger men jag har ändå (på egen hand, inte tack vare min katastrofala lärare) lärt mig några coola fakta. Sånt jag valde kursen för! Blir dock en hinna av meningslöshet över även den faktan när den försvinner bland allt annat obegripligt som vår bok från 80-talet inte lyckas förklara begripligt. Har simulerat mitt betygssnitt på Skolplatsen och kommit fram till att jag kan offra några decimaler för denna kurs. Inte för att jag har något val ha ha ha

Vardagliga ting | |
Upp