1

Min bästa nyår sen skiftet 13/14 tror jag minsann! Nyansskillnader mellan mina nyårsaftnar egentligen, har aldrig inte varit i Åre. 13/14 hade vi lokalfest med hela östersundsgänget. 15/16 var jag i en väldigt ödslig scoutstuga uppe på ett fjäll? Det är ungefär så annorlunda det blir. Igår i alla fall! Vi åt massivt med skaldjur och marängswiss med kompisar. Lyssnade på disco och var varma (utomhus var det kallt kallt kallt). Skrattade. Jag tog en andningspaus på toaletten vid tio och bestämde mig för icke-saker. Drack 25 centiliter champagne vid sjutiden och sen halv tolv pressade evigt nyktra jag in för många i pappas bil och körde till Åre. Såg ut över Åredalen i minus 20 grader när det nya året kom. Halv två skjutsade jag hem våra vänner, spelade Donna Summer högt ensam i bilen och tjänade lite pengar. Bra start. 

Idag är jag trött. Muskelvärks-trött och håglös. Flyttat tillbaka till mammas stuga vilket är en dröm, att vara hemma. Börjat läsa en bra bok av Håkan Nesser som heter "Kära Agnes!" men har lagt ner nu för att jag -håll i er- inte ORKAR läsa. Inte ens Harry Potter klarar min trötta hjärna av nu. Ska se en film istället! Typ Mamma Mia. Eller Ten things I hate about you. Något lättsmält. 

Hoppas ni hade en fin sista dag på 2017. Cool grej någon sa till mig var att igår var varenda vuxen person i världen född på 1900-talet och alla barn på 2000-talet. 

Vardagliga ting | |
Upp