Cava och jazz och drinkar och fredag

(null)
Trötta på ett tåg till en cava-by
(null)
Med tillhörande cava-fält
(null)
Och cava-gård
(null)
(null)
Skolan bjöd oss på rundtur och proving! Titta gullig guide. Känner att mina alkoholkunskaper nu äntligen börjar närma sig den nivå som förväntas av någon som varit bosatt i sydeuropa ....... "en bra cava kostar mellan 7 och 9 euro". Dock utspelade sig denna provning innan lunch, efter en undermålig frukost, så det blev ju mindre sofistikerat ganska snabbt :'(
(null)
Sen drog jag med mig Bodil som var på pisshumör på jazzkonsert på ett museum för europeisk modern konst som ligger här i krokarna. Det var grymt. Alla mellansnack var på katalanska och han med klarinett introducerade Petit Fleur med att "den här tillägnar jag till er i publiken ich till mina vänner som inte kunde vara här för att de sitter i fängelse" hahahahha äkta barcelonas kulturella elit att känna de politiska fångarna. Gissar på att han var tjenis med Jordi och Jordi. 
(null)
Sen åt vi supergod middag och drack rödvin vid George Orwells torg. Vars bok om Katalunien jag precis köpt, kul va.
(null)
Hittade ben i soptunna. Om man ska göra dumpster-karriär någonstans är det här!
(null)
Sen gick vi till en "hemlig" bar som ser ut såhär från utsidan, dvs tom och tråkig, men med kö, och så går man in och in genom ett kylskåp så kommer man till den riktiga baren
(null)
Vi drack underliga drinkar, Bodils severades i en trojansk häst som hon behövde öppna baken på frö att ta ut drinken som låg i en flaska. 
(null)
Sista fredagen var det! 
Vardagliga ting | |
Upp