Svenska järnvägar å jag går way back

(null)
Alla dessa tåg. Det känns som att SJ kan ta åt sig ansvaret för nästan all reflektion jag ägnat mig åt detta år, tågresorna rutar in mitt liv i olika perioder. Varje gång något nytt. Särskilt tågresorna hem från Åre, som jag sitter på nu igen. Den tredje. Sist, exakt fyra månader sen, påväg hem från påsklovet, skrev jag om hur det kändes att komma hem till sista rycket inför studenten. Nu sitter jag på tåget med exakt tjugoen dagar, tre veckor, tills jag flyttar till Barcelona. Det är svindlande lite!
För fyra månader sen tittade jag på de två månader som då var kvar till studenten och skrev att nu kommer jag hem och nu vet jag att allt kommer gå så fort. Att jag skulle titta tillbaka och säga wow vad hände sådär jättetypiskt alla människor någonsin som väntat på något. Nu är det bara tre ynka små veckor jag väntar på ska passera, och jag tror inte det är panik jag känner. Men något liknande. Skriver brev tillägnade mina vänner i dagboken men skickar aldrig. Skriver listor på saker jag kommer sakna. Saker jag inte får glömma att ta med. Saker jag inte får glömma att göra, de här tre veckorna. Jag måste komma ihåg att hälsa på farmor, för hon kan ju dö närsomhelst. Fast det kan ju egentligen alla!  (null)
Vardagliga ting | |
Upp