Progressiv mormorsbrorsa

Påväg mellan husen: Jag, min syster och så Leo på sin satans hoverboard längre fram. HOVERBOARDS. Har ni sett Wall-E? Jag kan inte tänka på annat när jag ser dem. Mormors bror Tauno, 82 år, testade hoverboarden en dag. Trots mina protester, kändes som ett recept på brytna sköra ben och närmsta sjukhus låg väl i Umeå, sisådär 60 mil bort. Dagen innan skedde även följande: 
Han testade tacos! För första gången i livet. När vi kom hit beskrev mormor honom som "Han lever ensam, med sina katter, och ekorrar, och någon ren. Två av katterna lever än men de är så gamla. Jamar på sista versen. Han skjuter både älg och björn!" Tauno är alltså hennes äldsta bror, och en riktig stereotyp catlady fast man. Dvs inte lika stigmatiserad och skydd av samhället<3 När vi sa hejdå skakade han min hand, och med den andra stack han åt mig en peng. "För att du tagit studenten". Jag håller på med mina tackkort för mottagningen just nu och tror nog jag ska skicka ett till honom också!
Vardagliga ting | |
Upp