utdrag ur min hjärna

Idag när jag böjde mig ner för att stretcha efter boxningen landade en stor svettdroppe på marken under mig. Kommer typ minnas detta för livet. 

Saker jag tänkt på senaste dagarna:

1. Ni vet den där grejen folk gör när de knackar en på axeln, fast fel axel? Motsatta den de är vid? För att driva lite med en, för att en såklart vänder sig åt den axeln som de knackade på och sen står som ett frågetecken medan de står och skrattar på andra sidan? Med folk menar jag såklart män. Det är i min erfarenhet enbart män som gör detta, som det faller sig som en naturlig grej att göra för. Min förklaring: det är ju livets härskarteknik. Det är en sån MAKTdemonstration! Ni som blivit utsatta för detta vet vad jag menar. Ida liknade det här med hur när man var mindre (eller fortfarande?) killar skrämde tjejer som en flörtteknik. Jag har blivit knackad på av kollegor, träningsinstruktörer, kompisar, främlingar; men alla har de fanimej varit män!

2. Hur otroligt djupt rotat "Kärlek börjar alltid med bråk"-mentaliteten är hos mig. Tror detta uttryck kan sammanfatta mitt LIV från dagis till 6an, och det ligger kvar. Den flörtteknik som ligger mig närmst till hjärtat är fortfarande att skämta på personens bekostnad, retas, you name it. Förvirrande eftersom jag älskar att retas även med folk jag inte är KÄR i ;) Men fortfarande! Måste jobba bort detta. 

3. Att det måste finnas en otroligt stor mängd människor med tvångstankar kring hur många gånger de ska trycka på stopp-knappen på bussar. Det händer ju mig var och varannan dag att någon människa trycker 3 gånger i snabb följd så hela bussen plingar ihjäl sig känns det som. Har fått uppfattningen att det är just 3 gånger som ofta är det magiska numret. Jobbig grej för er vilka ni nu är!

Jag och Leo igår! Ha ha

Vardagliga ting | |
Upp