Diktaren..

Jag kämpar på med diktandet. Det är väldigt svårt, helst vill jag skriva fullständiga stycken! Men jag vet att jag ska njuta för sen blir det väl någon tråkigare texttyp vi ska skriva. Känns dock läskigt som tusan att skicka in dikterna till urkund och sen att dessutom bli bedömd? "Ok jag ser att du har lagt hjärtat på tangentbordet här men det upfyller inte riktigt kraven för ett A" okej okej 
Att sitta och stirra på orden gör att de både tappar sin mening och att jag blir alldeles förvirrad. Måste fråga mamma om de simplaste formuleringar, för att jag glömmer. Heter det att smälla en dörr eller slå i en dörr? Smäller man igen den eller smäller man den? Kan ingenting plötsligt. Skulle hitta en bild att passa till en dikt (inte min idé...) och sökte såklart efter något av Walderstenen. Älskar honom. Nej! Älskar en stor del av hans konst. Jättepretto, men jag förespråkar ett värderingslöst användande av det ordet. Pret-en-tiöst. (fått dille på stavelser och obetonade vokaler också)
 
Fina saker, Vardagliga ting | |
Upp