Mwh

Idag hade vi skolfoto- enligt tradition har vi på Norra alltid detta halvvägs in i terminen, varför vet ingen. Kanske så att våra blickar ska hinna bli riktigt verklighetstroget tomma och vår hy glåmig av allt inomhusplugg. Vi hade spex och gjorde parodi på en i vår klass elevassistent, en riktigt rolig karl som äter ex en hel rå broccoli varje lunch och bär omkring en sittdyna överallt. Även en besynnerlig klädstil. Jag hade shorts och matade Sarah med broccoli.

Sen hade vi astronomi. Jag har aldrig antecknat så snabbt eller mycket i mitt hela liv. Hälften av genomgången gick rakt över huvudet, men lärde mig häpnadsväckande mycket coolt också! Typ varför det uppstår fläckar på solen, solstormar, och lite teorier om hur de påverkar oss. Lektionen var nästan 3 timmar så sen var man ju lagom mör i hjärnan. På den korta rasten sov vissa på bänkarna i klassrummet intill.  

Just nu har jag lagt min lilla bror. Väntar tålmodigt på att han ska SOMNA fattar inte hur det kan vara så svårt??? Kram kram

Vardagliga ting | |
Upp