Can you hear the sun

Astronomi. Skriver så pennan glöder och suckar uppgivet en gång för varje stavelse, typ. Var åtminstone sol! (Både utomhus och som dagens ämne)

Vi gjorde dock en mycket cool grej dvs LYSSNADE på ljudet som man översatt solens vågors frekvens till. Alltså hur solen låter. Det var öronbedövande och som att stå med örat mot ett gammal högljutt kylskåp ungefär. Gick ända in i märgen och vi lyssnade någon minut för länge för min smak. 

Fick sällskap till jobbet efterråt för Sarah skulle minsann låna bokklubbsboken på Lavabiblioteket (?!Mindre än en vecka innan mötet? Framförhållning?). 

På jobbet var det extra festlig utsikt med en hel massa människor utanför. De väntade nämligen på detta:

Obelisken! Ljusshow! Den skiftade lite i olika färger men jättekul var det ej. Förresten så har min pappa blivit smått senil nu. Lyckats glömma att jag skulle jobba, och eftersom jag var så duktig och hade flygplansläge, ringde han min CHEF alldeles oroligt. Herregud!

Vardagliga ting | |
Upp