new years resolutions

Det här systemet jag har haft med att dela med mig av mina nyårslöften här kommer nog inte fungera för i år för jag har hittils hittat på 16 stycken varav en stor del är antingen för privata för att skriva här, för tråkiga och allmänna, eller bara skämmiga och matchar inte den här imagen jag nu lagt 2,5 år på att bygga upp genom bloggen. HAH
 
Men ni kan få ta del av några. Bara så att jag kan ha som motivation sen att jag måste hålla dem så att jag inte sen behöver sitta här och erkänna att jag är så dåligt disciplinerad att det inte gick. 
- Om jag köper kläder; prioritera byxor!!! 
Motivering: Har väldigt få nederdelar i förhållande till antal överdelar. Ett förhållande på 1:8 typ. Inte bra. Köper ALDRIG jeans pga ångest att prova då det var relativt traumatiskt för mig som pinnsmal liten tjej i bandomen och slutade alltid med gråt i omklädningsrum på lindex typ. När jeanstightsen kom var jag KUNG! Men idag hänger dock detta kvar & om jag hittar ett par snygga jeans köper jag ibland två par. Lol.
- Ta körkort
Motivering: bra att ha? + cool grej att jag ens KAN ha det på denna lista meheh
- Vara engagerad i idrotten, delta, och få A!!!!!
Motivering: skolkar på tok för mycket. "Glömmer" gympakläder på TOK för mycket. Vilket är så onödigt för det är verkligen ett ovärt ämne att sänka meriten på. Krävs inte överdrivet mycket för att få A, ändå. Fasar inför hur det ska gå att utvärdera detta löfte om ett år.. 
- Spara mer...
Motivering: behövs det ens. Mina fellow andra-ringare vet vad jag syftar på. Man vill kunna motivera sig med att tänka att "snart är studenten här! Då DRAR jag!" men när kontobalansen är dålig är det svårt att ens låtsas att man kommer kunna "dra". 
- Bli nöjd med mitt hår.
Motivering: Är nästan konstant missnöjd med min frisyr. Nej, jag tänker inte spara ut det, det vägrar jag. Men måste komma på någon bra frisyr jag tycker om och kan hålla i mer än 1 månad!! Om någon vet en frisör som är duktig på att klippa korta hår hojta till. 
 
 
 
 
Vardagliga ting | |
Upp