bok, lok, tok, klok, krok,

Det blåste så mycket att liftarna var stängda= vi åkte pulka istället. Har en mycket bra pulkabacke bredvid vårt stugområde (se bilder). Sen åkte vi syskon på utflykt till mormor och morfar där vi åt gravad laxmacka, jag och Lova åkte och köpte ved och tankade, vi har kokat julkola och jag har fortfarande inte skrivit mina julrim. Ingen i min familj läser denna blogg så kan med säkerhet vädra mitt stora problem vilket är: alla mina julklappar jag ger bort är böcker! Det är 6 bok-rim jag ska skriva. Risk finns att det blir rimlexikon.se av det hela. Vad har jag gett mig IN på!?
På tal om böcker har jag nu klarat min reading challenge på Goodreads för 2017. 52 böcker gjorda! 17 973 sidor! De två bästa jag läste i år var "A little life" av Hanya Yanagihara (som jag ska ge på svenska till pappa i julklapp hehe)(och skrev en lång recension om här!) och "The song of Achilles" (som jag har en recension till i mina utkast fortfarande..). Ni bör givetvis läsa båda. Pusssssssssss
Vardagliga ting | |
Upp