18.11.17

"Inledde dagen med en VARM TAKDUSCH. Helt otrolig grej. Skrivit vykort till mina föräldrar. Hoppas de kommer fram... och hoppas inte de läser varandras för pappas blev mycket bättre hehe. 

Imorgon åker vi hem. Det känns skönt att komma tillbaka till bra luft, god mat (indisk mat är inget för mig har jag tvingats inse) och min familj. Ziggy min älskling. Inte lika kul att komma tillbaka till alla åtaganden. Jobb, plugg, sociala åtaganden. Men det ska nog gå. Först ska vi dock spendera ett halvt dygn i Delhi!" Spoiler alert: det blev inget halvt dygn i Dehli. Det tog oss nästan 4 timmar att ta oss från Dehlis flygplats till vårt hotell i de gamla basarkvarteren. Trafik<3 Vår buss hade coolt ljus! Kanske hälten av alla som var med på resan! "Sista kvällen = konstigaste kvällen. Åkte 1 mil med riksha till ett av Dehlis rikaste kvarter och åt middag på en restaurang som hette "Rabbit hole". Och som var en klubb. Maten kostade MYCKET dvs 400-500 rupies (60kr?). Dunka dunka i högtalarna och riktig alkohol på menyn. Skrattade nästan konstant de första 10 minuterna på grund av den absurda kontrasten till resten av resan.

Visade sig att många köpt mat/alkohol lite över sina tillgångar och vi hade varken råd med vår del av notan eller rikshan hem.... Var en väldig tur att det fanns någon sparsam kvar som kunde låna ut xD " Skål från mig och mina vänner! En fantastisk resa var det och här tog den slut! Into the rabbit hole


Foto och liknande, Vardagliga ting | |
Upp