Jag ang mitt liv just nu:

Har idag skrivit talet jag ska hålla på TORSDAG (framförhållning existerar inte för mig). Skriver om en bra grej dock, men got a bit swept away så skrev dubbelt så långt som det skulle vara :) Fuck meee :) 
Ska prata om kvinnors utrymme i historieböcker! Mycket intressant och i linje med ca allt annat jag pratar eller skriver om när jag får välja själv.... Talet är kort så pratar bara om hur vi är underrepresenterade och att det är pga att historien är sedd ur mannens perspektiv och inte för att coola betydande kvinnor inte funnits, vad än männen i dessa tider önskat. Lärt mig massor! Om världens första kända författare (som var kvinna!), romanförfattare (också kvinna!) och grundaren till världens äldsta universitet som dessutom är i drift fortfarande?? (också kvinna). Hade velat prata lite om hur de kvinnor som faktiskt är MED porträtteras också (nämn en historisk kvinnlig skurk som inte är ena halvan av Bonnie &Clyde!) men har inte tid. Kolla upp det tycker jag! PoK
 
Vardagliga ting | |
Upp